Shaklee, Vitamin & Makanan Kesihatan

Tentang Shaklee


Shaklee adalah sebuah syarikat Multi Level Marketing (MLM) yang menjalankan perniagaan nutrisi / makanan tambahan utk penjagaan kesihatan, produk kecantikan & barang keperluan rumah utk seisi keluarga. Berpusat di California, Shaklee telah melebarkan empayarnya sehingga ke 8 negara lain di dunia seperti Kanada, Jepun, Malaysia, Mexico, Taiwan, China & Indonesia.

Dinamakan bersempena pengasasnya, Dr. Forest C.Shaklee, perniagaan menghasilkan makananan kesihatan ini telah dimulakan oleh Dr. Shaklee bersama-sama 2 anak lelakinya pada 1956.


Vitamin & Makanan Kesihatan

Menurut Wikipedia Bahasa Melayu, Vitamin bermaksud bahan organik yang sangat diperlukan oleh badan dengan jumlah kecil. Ia berperanan dalam pertumbuhan normal, pengawalan kesihatan, dan pencegahan penyakit. Vitamin biasanya disebut sebagai mikronutrien. Ia membantu pertumbuhan proses protein, karbohidrat, dan lemak dalam badan anda.
Sesetengah vitamin pula membantu tubuh menghasilkan sel-sel darah dan hormon. Biasanya, tubuh kita tidak dapat menghasilkan banyak mikronutrien.
Kebanyakan vitamin seperti Vitamins A, B1 (Thiamine), B2 (Riboflavin), B3 (Niacin), B5 (Pantothenic acid), B6 (Pyridoxine), B7 (Biotin), B9 (Folic acid), B12, C, D , E, and K tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan, namun kita perlukannya utk membantu system tubuh berfungsi.


Oleh sebab itu, kita perlu mendapatkannya, sama ada daripada makanan atau suplement(makanan tambahan seperti vitamin) yang lain.

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi saya Zaleha
melalui sms/ whatsapp ke 0197646021



No comments:

Post a Comment