Vitamin pilihan kami seisi keluarga

Sudah pasti segala-galanya adalah Shaklee!

ESP, Alfalfa, BComplex,Vitalea, Ostematrix & Chewable vita C merupakan supplement kegemaranku spjg sesi penyusuan secara terus mahupun sesi perahan untuk stok.

                          
Chewable Vita C Plus adalah yg paling kugemari kerana rasa citrus yg enak (gabungan rs lemon + oren + rose hips) tidak sama seperti mana vitamin C lain yg ada di pasaran. Sebiji 100mg vita c mempunyai khasiat yg sama dgn 1 biji oren setengah. Aku teringat sewaktu berpantang dulu, amat sukar utk aku mendapatkan oren segar setiap hari kerana stok oren segarku sering menjadi kongsian ramai di kg. Dengan adanya tablet kunyah vita c ini, aku dpt menikmati sumber penyembuh luka dgn lebih mudah. Aku juga mengamalkan vita C ini 1-3 biji sehari ketika mengalami sakit gusi. Alhamdulillah dlm masa 2-3 hari saja, sakit gusiku tiada lagi. Ini kerana antara khasiat vita C adalah membantu dlm mengekalkan tulang, gigi & gusi yg sihat

Alfalfa turut telah membantu mengatasi masalah keputihan teruk yg telahku alami semenjak zaman bujang lg. Alfalfa merupakan sejenis tumbuhan herba yg menjadi pusat pengumpulan segala zat. Akar tunjangnya mengunjur sedalam 6meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat & mineral drpd mendapan di dlm tanah, sementara daunnya pula mengumpul klorofil yg byk melalui proses fotosintesis semulajadi.



Selain itu, aku juga menggemari Performance Drink dan sangat menggalakkan ia sebagai minuman harian suami yang sering keletihan kerana mengejar masa ke kuliah Part Time Master nya


                                      

disamping sangat mengesyorkannya kepada Garlic Plus sbg usaha menstabilkan tekanan darahnya ke tahap yg normal.(Kerana beliau adalah seorang yg mempunyai tekanan darah yg rendah serta tidak menggemari makanan tinggi iodin & zat besi seperti kerang!!)


Untuk anak lelakiku pula, aku sedang memperkenalkannya kepada Mealshake bagi mengatasi masalahnya yang kekurangan nutrisi penting akibat sering memilih keluar sayur-sayuran serta sangat cerewet utk mkn. Mealshake ini juga sangat aku gemari kerana baunya (French Vanila) yg wangi telah pun menjadi sarapan pagi ku. Aku amalkan bersama-sama ESP & susu/horlicks setiap pagi sebelum keluar bekerja.

Aku turut menyukai Nutriferon & telah mengamalkannya sepanjang virus selsema / batuk menyerang anak-anakku di Taska. Alhamdulillah dgn penggunaan 1 sachet sehari (anak-anakku dari umur 4 bulan & 4 tahun aku beri secubit - pagi & malam, selebihnya aku yg habiskan) kesihatan kami lebih terpelihara.

 
Berminat utk mendapatkan mana-mana 1 vitamin yg telahpun menjadi kegemaran kami sekeluarga?
Anda dijemput utk
SMS/Whatsapp saya Zaleha di 0197646021
 
Kadar pos serendah RM6 (S/M) & maksimum RM20 (S/S)
COD sekitar UTM, Skudai & Johor Bahru
 
Harga istimewa akan diberi bagi anda yang mendapatkan kod ekslusif melalui saya (SMS/Whatsapp/email)
 

 
 

No comments:

Post a Comment